2012-ben kezdődött egy két tanévre kiterjedő, multilaterális projekt megvalósítása az iskolánkban, ami ezidáig egyedülálló az iskola történetében.
A Tempus Közalapítvány által meghirdetett nemzetközi pályázati kiírásra adtunk be pályázatot, és a siker eredményeként munkával és élményekkel zsúfolt két év következett.
A projekt témája - Kezünkben a Föld - szlogenből is sejthető: a környezeti nevelés, a fenntartható fejlődés, más országok kultúrájának megismerése, az angol nyelv gyakorlása volt. Bolgár, lengyel, román, szlovén és török partnereket választottunk magunk mellé. A közös munka során tanárok és diákok utaztak a projektben résztvevő országokba. Minden egyes találkozó érdekes és izgalmas volt, a mi iskolánkból 32 diák tudott külföldre utazni. Azok a gyerekek kerülhettek be a csapatba, akik sokat dolgoztak a projekt témájával kapcsolatos programokban, rendezvényeken az iskolában, ilyenek voltak például a madáretetők készítése, a madáretetés, a szelektív hulladékgyűjtők elkészítése, kiállítás szervezés, fotók, rajzok készítése a kiállításokra, bemutató prezentációk készítése különböző természet- és környezetvédelmi témákban, hogy csak párat említsek a számos program közül.
A kapcsolattartás a résztvevő iskolák között angol nyelven folyt, ami a tanulóinknak igazán jó lehetőséget nyújtott a köznapi és a szaknyelvi angol gyakorlására. Közös öko-szótárat, weboldalt, naptárat állítottunk össze a partnerekkel angol nyelven. Számos barátság született, a gyerekek megosztották a találkozókon készült fotókat a közös Facebook oldalon.
A végcél elérése érdekében a gyerekek feldolgozták az ember hatása a helyi környezetre, az ember és természet egymásrautaltsága témaköröket is.
Amikor a célokat kitűztük magunk elé, bíztunk abban, hogy a segítségünkre lesznek a tantestület és a tanulóink meglévő ismeretei a környezetvédelem témákról, amire valóban tudtunk támaszkodni a projekt során. Az említetteken kívül célunk volt a hulladékgazdálkodás, az energia használat, a víz és a levegő szennyezés helyzetének elemzése, annak tudatosítása, hogy a tanulók saját maguk is tudnak változtatni szűkebb környezetükön. Feltételeztük, hogy a két éves program hozzájárul a sokat emlegetett attitűdváltáshoz, ami elengedhetetlenül fontos ahhoz, hogy a környezeti gondokra helyi és globális szinten is megoldásokat keressünk. Nemcsak a tanulók, hanem a tanári kar egy része is érdeklődővé, motiválttá vált a projektben felvetett problémák megoldására.
A két év alatt jó példákat és változatos módszereket láttunk arra a partnertalálkozókon, hogy hogyan lehet kulturális örökségünket megőrizni és bemutatni az iskolai nevelés keretein belül. Bízunk benne, hogy sikerült jó alapot nyújtanunk a gyerekeknek ahhoz, hogy művelt, motivált felnőttekké váljanak, akik megértik, hogy az emberi életminőség javulása nem feltétlenül kell, hogy együtt járjon a környezet károsításával, és hogy saját jövőjük alakítása valóban az ő kezükben van.
Gillyné Vékony Ágnes és Osza Gyöngyi
Iskolankban ujra megrendezesre kerult a jelmezversennyel es felvonulassal megkoronazott farsangi mulatsag februar 19-en. Az unnepseget egy mazsorett bemutatoval nyitottuk meg">jelmezverseny-->
Iskolánkban újra megrendezésre került a jelmezversennyel és felvonulással megkoronázott farsangi mulatság február 19-én. Az ünnepséget egy mazsorett bemutatóval nyitottuk meg
1 kiállítás12 koncert8 konferencia1 kémia2 képzés3 környezetvédelem14 meghívó33 nyelvek napja1 partnerkapcsolat1 pályázat36 rendezvény149 sport23 sportnap1 szalagavató1 szociális13 találkozó2 természettudomány1 tájékoztató8 verseny80 ünnepség5 Angol1 Csiperó2 Erasmus3 Határtalanul4 Információk1 Man szigetek1 csipero2 farsang1 felnottkepzes1 információ3 március 15-e ünnep1 pótfelvételi1 szakma1 történelem1 érettségi4 ösztöndíj1